Efter afsluttet uddannelse skal bacheloren i medicin kunne
Viden
(a) Vidensfeltet
- Angive og analysere kroppens opbygning
- Demonstrere viden om sundhedsfremme, sygdomsforebyggelse og rehabilitering
- Demonstrere viden om grundlæggende kommunikationsteori
(b) Forståelse og refleksion
- Angive og analysere kroppens funktion
- Analysere de genetiske, molekylære, cellulære og fysiologiske processer, der regulerer og vedligeholder kroppens normale funktioner
- Analysere de biologiske variationer og processer som karakteriserer livscyklus og køn
- Analysere hvilke ydre faktorer der kan påvirke den menneskelige organisme og organismens reaktioner på disse
- Analysere menneskers adfærd og reaktionsmønstre ud fra biologiske, psykologiske, sociale, kulturelle og etniske forudsætninger
- Analysere ændret struktur og funktion af kroppen og dens væsentligste organsystemer ved forskellige sygdomme og tilstande
- Demonstrere videnskabelig nysgerrighed og forholde sig kritisk reflekterende til viden og antagelser
Færdigheder
(a) Type af færdigheder
- Demonstrere kliniske færdigheder med optagelse af sygehistorie, objektiv undersøgelse og formulering af udredningsplan
(b) Vurdering og beslutning
- Fortolke videnskabelig litteratur, stille spørgsmål og konkludere på fund
- Anvende videnskabelig metode til at analysere, fortolke og vurdere de metoder og principper, der danner grundlag for diagnostik, behandling og interventioner
(c) Formidling
- Anvende medicinsk informationsteknologi til at søge og formidle viden
- Demonstrere evne til at kommunikere hensigtsmæssigt med kolleger, patienter og pårørende
Kompetencer
(a) Handlingsrummet
- Identificere og analysere etiske problemstillinger
(b) Samarbejde og ansvar
- Demonstrere hensigtsmæssig adfærd i omgang med patienter og i samarbejde med kolleger og andre personalegrupper
(c) Læring
- Demonstrere evne til formulering af egne læringsmål og videreudvikling af kompetencer
Sammenhæng mellem uddannelsens kompetenceprofil og læringsmål for de enkelte fag.