Medlemmer af studienævn for audiologi pr. 1. januar 2023
Studienævnet består af 3 undervisere fra SUND og 1 underviser fra HUM samt 4 studerende.
Underviserrepræsentanterne vælges normalt for 4 år ad gangen og studenterrepræsentanterne vælges hvert år.
Videnskabelige medarbejdere:
- Studieleder, klinisk lektor Christian Brandt - studienævnsformand
- Lektor Tobias Neher
- Studieadjunkt Helle Jung Andersen
- HUM-repræsentant - Annette Espensen
Studerende:
- Michelle Morin Talakoubi
- Esben Elmegaard Adelhelm
- Emma Søndergaard Pedersen
Øvrige deltagere:
Udover studienævnets medlemmer deltager:
Studienævnssekretær: Studiekoordinator Kirstine Munk (barselsvikar) - sn-audiologi@health.sdu.dk
Faglig vejleder: fv-audiologi@health.sdu.dk
Undervisningssekretær: Vibeke Bennedsen - audiologiudd@health.sdu.dk
Studienævn for Audiologi mødes ca. 1 gang om måneden, hvor man diskuterer udvikling af uddannelsen og fag, udvikling og evaluering af fag samt behandler dispensations- og meritansøgninger fra studerende.
Ansøgningsfrist er 2 uger før mødets afholdelse, og ansøgninger inkl. nødvendige bilag sendes digitalt til studienævnssekretæren via SPOC.
Du kan forvente at modtage en skriftlige afgørelse inden for 14 dage fra studienævnsmødets afholdelse.
Ansøgninger om tidsforlængelse ved skriftlige eksaminer skal fremsendes ved semesterstart.
Studienævnsmøder |
Ansøgningsfrist |
15. januar 2024 |
2. januar 2024 |
19. februar 2024 | 5. februar 2024 |
21. marts 2024 | 4. marts 2024 |
22. april 2024 | 8. april 2024 |
27. maj 2024 | 13. maj 2024 |
24. juni 2024 | 10. juni 2024 |
9. september 2024 | 26. august 2024 |
25. oktober 2024 (obs: ny dato) | 7. oktober 2024 |
18. november 2024 | 4. november 2024 |
16. december 2024 | 2. december 2024 |
Hvis du har spørgsmål ifm. udarbejdelse af en ansøgning til studienævnet er du velkommen til at kontakte studiekoordinator Anne-Sofie Holm Arnoldus på sn-audiologi@health.sdu.dk eller faglige vejledning på sundvejledning@health.sdu.dk.
Alle ansøgninger skal udfyldes og sendes via SPOC.
Dispensationsansøgninger:
Du kan læse om dispensationer og ansøgningsprocessen her.
Disse ansøgninger skal være studienævnssekretæren i hænde senest 14 dage før mødet for at din ansøgning kan nå at blive behandlet.
Ved ansøgning om særlige eksamensvilkår skal ansøgningen dog være indsendt så den kan nå at blive behandlet på et ordinært studienævnsmøde senest 1 måned før den relevante eksamen.
Du kan forvente at få skriftligt svar på din ansøgning senest 10 hverdage efter behandling på studienævnsmødet. Hvis denne frist overskrides vil du få tilsendt information om dette. Det er ikke muligt at få et mundtligt svar på din ansøgning.
Meritansøgninger og ansøgninger om forhåndsgodkendelse:
Du kan læse om merit og ansøgningsprocessen her.
Der må forventes en ekspeditionstid på ansøgninger på op til 2- 3 måneder.
Nedenfor finder du referater fra studienævnsmøderne 3 år tilbage. Ønsker du et specifikt referat af ældre dato, kan du få en kopi ved henvendelse til studienævnet på sund-audiologi@health.sdu.dk.
Referater - 2024
- Referat 27. maj 2024
- Referat 22. april 2024
- Referat 21. marts 2024
- Referat 19. februar 2024
- Referat 15. januar
Referater - 2023
- Referat 23. januar
- Referat 27. februar
- Referat 24. april
- Referat 22. maj
- Referat 26. juni
- Referat 11. september
- Referat 9. oktober
- Referat 13. november
- Referat 11. december
Referater - 2022
- Referat 19. december 2022
- Referat 21. november 2022
- Referat 24. oktober 2022
- Referat 12. september 2022
- Referat 13. juni 2022
- Referat 2. maj 2022
- Referat 4. april 2022
- Referat 7. marts 2022
- Referat 7. februar 2022
- Referat 10. januar 2022
Referater - 2021
Studienævn for audiologi holder møde ca. 8 gange om året for at diskutere og tage stilling til bl.a. følgende forhold:
- Udvikling af fag og uddannelser
- Udvikling og evaluering af undervisning
- Dispensations- og meritansøgninger fra studerende
Studienævnet har udarbejdet en forretningsorden, som følges ifm. studienævnsarbejdet.
Studienævnet har ligeledes udarbejdet et årshjul for deres arbejde i 2023.