Skip to main content

SIS

Et vigtigt skridt tættere på et nyt fælles studieinformationssystem

SDU går sammen med seks andre universiteter og har netop underskrevet leverandørkontrakt om opbygning og levering af det nye system

Af SDU Digital, , 27-11-2023

Hvorfor skal vi have et nyt system?

I dag understøttes de danske universitetsstuderende administrativt ved hjælp af næsten 30 år gamle systemer. Det skal der laves om på, og derfor er SDU gået sammen med universiteterne AAU, KU, CBS, DTU, ITU og RUC om at udskifte de gamle systemer til ét nyt og tidssvarende studieinformationssystem.

Hvad kommer det til at betyde for dig og dit studieforløb?

Udviklingen af systemløsningen er et stort projekt med mange aktører, der strækker sig over de
kommende fem år, og det nye system forventes at gå i luften på SDU engang i 2028.

Målet er, at de studerende med det nye system får en mere sammenhængende og fleksibel understøttelse af studieforløbet på tværs af alle syv universiteter. Der skal tages udgangspunkt i de studerendes behov, hvor smidige selvbetjeningsløsninger bl.a. skal give den studerende overblik over studieaktiviteter, fremdrift og resultater samt mulighed for at agere aktivt i forhold til egen situation.

Vi hører meget gerne fra dig!

Vi er godt i gang med at kortlægge studerendes brugerrejser, for de studerendes perspektiver er af afgørende betydning for at komme godt i mål. Vi er derfor nysgerrige på, hvordan du oplever dit studieforløb med alt, hvad det indebærer af både digitale og personlige kontaktpunkter. Selv om du måske er færdig som studerende på SDU, når det nye system tages i brug, så er det nu vi har brug for dine erfaringer. Det er nu, det gælder, hvis fremtidige studerende skal få gavn af det nye studieinformationssystem.

Vil du vide mere eller deltage i programmets analysearbejde , kan du skrive til nytsis@sdu.dk, og du får svar hurtigst muligt fra en af vores gode kollegaer Lærke, Selina eller Susanne.

Redaktionen afsluttet: 27.11.2023