- Hvordan søger jeg
- Ansøgningskriterier
- Hvad kan der ikke søges støtte til
- Søg her
- Når du har anvendt midler
Ansøgning
Hvis du har en god idé til et initiativ, skal du endelig ikke tøve med at sende en ansøgning.
Søg via ansøgningsskemaet her (åbner i nyt vindue). Du skal være logget ind med din SDU-bruger for at tilgå ansøgningsskemaet og indsende ansøgning til puljen.
Hvis du har spørgsmål til ansøgningsprocessen, er du altid velkommen til at skrive til studentorg@sdu.dk.
Ansøgningsfrist
Der er mulighed for løbende at sende ansøgninger. Sagsbehandlingstid på ansøgninger vil være maksimum 15 arbejdsdage. Bemærk, at ansøgninger ikke behandles i juli måned.
Vurdering af ansøgninger
Et udvalg af medarbejdere ansat i Studenterservice samt en studenterrepræsentant vurderer de indkomne ansøgninger ud fra ansøgningskriterierne. Kriterierne vil blive anvendt i ikke-prioriteret rækkefølge. Ansøgninger over 100.000 kr. skal godkendes af Prorektor.
Når ansøgningen er behandlet, vil du høre tilbage fra os på den e-mailadresse, du har oplyst under tovholder på projektet.
Udvalget forbeholder sig retten til at afvise eller udskyde ansøgninger fra foreninger eller studerende, der tidligere har modtaget støtte fra puljen.
Udbetaling af tilskud
Midlerne udbetales løbende som trækningsret ved SDU. Det vil sige, at midlerne ikke kan udbetales som et direkte økonomisk tilskud, men at tildelte midler anvendes ved, at SDU betaler de udgifter, der er givet tilsagn om støtte til.
Puljen på 1 mio. kr. fordeles i fire portioner á 250.000 kr. pr. kvartal. Eventuelt ubrugte midler overføres til næstkommende kvartal inden for projektperioden. Eventuelt ubrugte midler overføres ikke til nyt kalenderår.
Vi vurderer de indkomne ansøgninger ud fra en række faste kriterier.
For at komme i betragtning til puljemidlerne skal det fremgå af ansøgningen, hvordan initiativet er tænkt i forhold til kriterierne nedenfor:
Arrangementer skal desuden være i overensstemmelse med SDU's erklæring om forskningsfrihed, undervisningsfrihed og debat- og ytringsfrihed (åbner i nyt vindue) samt overholde SDU's regler for lån og leje af lokaler på Syddansk Universitet (åbner i nyt vindue).
Der kan ikke søges støtte til følgende:
- Rusmidler
- Fester uden andet fagligt eller socialt indhold
- Lønudbetaling (honorar til CVR-registreret oplægsholder og lignende er undtaget)
- Administration
- Underskudsdækning
- Faste tilbagevendende udgifter
- Videregivelse til foreninger og eller organisationer uden for SDU – herunder velgørende formål (midlerne må dog gerne anvendes i samarbejde med eksterne parter)
- Støtte til iværksætteri
Søg via ansøgningsskemaet her (åbner i nyt vindue).
Du skal være logget ind med din SDU-bruger for at tilgå ansøgningsskemaet og indsende ansøgning til puljen
Hvis du har spørgsmål til ansøgningsprocessen, er du altid velkommen til at skrive til studentorg@sdu.dk.
Indsend bilag via denne formular (åbner i nyt vindue)
Du skal være logget ind med din SDU-bruger for at tilgå linket og indsende bilag.
Har din studenterforening modtaget midler fra Studenterpuljen? Brug formularen til at indsende de nødvendige oplysninger og bilag, så SDU kan betale for de varer eller tjenester, I har købt med jeres bevilling.
Sådan gør du:
- Vedhæft ordrebekræftelse eller kopi af faktura fra leverandøren.
- Udfyld oplysninger om leverandørens navn, fakturabeløb, projektets ID-nummer, dit navn og din mailadresse.
- Hvis der er købt forplejning, skal du også vedhæfte en deltagerliste med navn og mailadresse på hver deltager.
Vigtigt: EAN-fakturaen skal sendes direkte til SDU af leverandøren.
For mere information se "Instruks - Anvendelse af midler fra Studenterpuljen," som du modtog ved ansøgningen.
Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på studentorg@sdu.dk.