Viden - dimittenden har:
- viden om samfundsmæssige, organisatoriske, ledelsesmæssige, økonomiske samt juridiske vilkår og rammer i relation til problemstillinger i klinisk sygepleje
- viden om videnskabsteoretiske positioner og metodiske forandrings- udviklings- og forskningstilgange i relation til problemstillinger i klinisk sygepleje
- viden om sundheds, natur- human- og samfundsvidenskabelige teorier og begreber relateret til klinisk sygepleje
- viden om og forståelse for grundlæggende og nyeste teoridannelser omkring projektformer og generisk projektledelse, samt forståelse for gængse projektledelsesværktøjer
Færdigheder - dimittenden kan:
- selvstændigt foretage systematisk informations- og litteratursøgning i relation til problemstillinger i klinisk praksis
- selvstændigt vurdere og kritisk diskutere relevant litteratur og videnskabelige undersøgelser
- selvstændigt vurdere og argumentere for valg af metode til undersøgelse af kliniske problemstillinger
- selvstændigt initiere, organisere, lede og deltage i forandrings- og udviklingsprocesser i klinisk praksis på det strategiske, taktiske og operationelle niveau
- selvstændigt igangsætte og evaluere forandrings- og udviklingsprocesser, herunder implikationer for sundhedsteknologi set ud fra et brugerorienteret og et organisatorisk perspektiv, samt deltage i forskning
- formidle viden på et videnskabeligt, fagligt og alment niveau, såvel skriftligt som mundtligt
Kompetencer - dimittenden kan:
- selvstændigt forholde sig kritisk analytisk til komplekse sygeplejefaglige problemstillinger
- selvstændigt styre komplekse forandrings- og udviklingsprocesser med henblik på at evidensbasere klinisk sygepleje
- indgå i sygeplejefaglige såvel som tværfaglige udviklings-, innovations- og forskningsprojekter
- varetage ledelses- undervisnings- og uddannelsesmæssige funktioner og formidlingsopgaver i relation til eget fag og øvrige sundhedsprofessionelle
- kritisk vurderer vilkår og rammer der ligger til grund for organisatoriske og sundhedspolitiske beslutninger og deres betydning for klinisk sygeplejepraksis