Skip to main content

Performing

Nu kan I koncentrere jer om opgaver og tekster fremfor arbejdsrutiner, samarbejde og organisering. I vil opleve, at samarbejdet glider, og at I taler mindre om, hvordan I skal arbejde i studiegruppen.

Alle bidrager aktivt og har tillid til hinandens kompetencer

En studiegruppe er aldrig statisk, men altid i bevægelse. Derfor er det vigtigt, at I husker at evaluere samarbejdet og fortsætter med at udfordre jer selv som studiegruppe.

Se Gode råd til gruppearbejdsvaner.

I oplever, at gruppesamarbejdet glider godt, men I er alligevel nysgerrige på, hvad jeres samarbejde mere kan.

Det er derfor oplagt at være nysgerrige på, hvad I hver især tænker om jeres samarbejde lige nu, og hvad I måske godt kunne tænke jer mere af eller få noget nyt tilført.

Prøv Bør og Gør eller Procestjek, hvis I er nysgerrige på samarbejdets status lige nu.

Prøv Brug en læsegruppe og Konstruktiv feedback og find ud af, at gruppesamarbejde kan være mere end opgaveløsning

Pust ny energi ind i gruppemødet og få et godt break. I vil føle jer klar på at tage fat på mødet igen, når jeres hoveder er blevet luftet ud.

Materialet er udarbejdet af Studievejledningen på Humaniora med udgangspunkt i Bruce Tuckmans model ”Forming-Storming-Norming-Performing”.
Øvelserne i materialet er udarbejdet med inspiration fra bøgerne ”Studiegruppen” af Annelise Dahlbæk og ”Anerkendende procesøvelser” af Pia Halkier Bjerring & Annika Lindén.

Sidst opdateret: 21.02.2024