Studie- og trivselsvejledningen

 

FAQ om vejledninger hos Studie og trivselsvejledningen 

Er det jer, jeg skal snakke med?

Det er godt at starte hos os

Hvis du oplever problemer, som du ikke ved, hvem kan hjælpe dig med, så er det godt at starte ved os. Vi kan hjælpe dig med at skabe et overblik, og evt. finde frem til de afdelinger du skal snakke med.

Vi er en central vejledning for studerende på SDU

Vi vejleder fra et centralt perspektiv, det vil sige, vi vejleder om generelle emner, og har ligeledes et godt kendskab til, hvor du kan få den mere fagspecifikke vejledning knyttet til dit studiemiljø.

Alle studerende på SDU kan kontakte os. Du behøver altså ikke have en henvisning eller lignende for at snakke med os.

Vi er en anonym vejledning 

Det betyder : 

  • Du behøver ikke fortælle os, hvem du rigtigt er
  • Du behøver ikke fortælle os dit CPR- nummer eller studienummer
  • Vi journaliserer som udgangspunkt ikke vores samtale. Dog har vi pligt til at journalisere, hvis det vi snakker om har karakter af sagsbehandling.  Eller hvis vi informerer dig om regler og lignende, som du ikke kan finde på vores hjemmeside

Vi har tavshedspligt. Men hvis du fortæller om en ulovlig hændelse, så har vi indberetningspligt. 

Hvad kan vi snakke om i en vejledningssamtale?

Her er blot et lille udpluk af de emner, vi kan snakke om  i en vejledning


Hvordan foregår en vejledningssamtale?

Rammerne for en vejledningssamtale

Der er sat 45 min. af til en samtale. Vi tager udgangspunkt i dig og din situation. Vi vil gerne hjælpe dig med at få nye perspektiver på dine udfordringer, ønsker, bekymringer, drømme, tanker om fremtiden m.m.

Det er din tid, så vi har fokus på det, der fylder for dig.

Kan jeg få flere vejledningssamtaler?

Ja, det kan du godt. Vi vurderer altid sammen, om det giver mening at booke en samtale mere.

Skal jeg forberede noget?

Det er altid en god idé, at du på forhånd har overvejet, hvad du vil have ud af samtalen. Men vi ved godt, at din situation kan være så rodet, at det kan være svært på forhånd at svare på. Derfor starter vi altid vores samtaler med netop at undersøge, hvad fokus og udbyttet skal være for samtalen.

Hvordan booker jeg en vejledningssamtale?

Du booker en samtale hos os ved at skrive en mail til vejledning@sdu.dk

I  mailen skal du lave en kort beskrivelse af din problematik, og hvad du ønsker at få ud af samtalen.

Skriv også dit telefonnummer, så ringer vi dig op og aftaler tid og sted over telefonen. 

Husk at skrive fra din SDU mail, så kan vi sikre dig en tryg digital kommunikation.

Booking af samtale pr telefon

Du er også velkommen til at ringe til os på 6550 1801 alle hverdage mellem klokken 10-12 undtagen torsdage i ulige uger, og booke samtalen der. 

Booking af samtale i Studenterservice i Odense

Mellem kl. 10-14 på hverdage er det også en mulighed at booke en samtale ved at gå i studenterservice i Odense

Hvordan finder jeg jer?

Når du har booket en individuel samtale, kan du her læse, hvor du finder os.

Odense

Vores samtaler på SDU Odense foregår ved studenterservice på gydehutten lige overfor U74. Bare tag plads i sofaen, så bliver du hentet der.

Esbjerg

Vores samtaler  i Esbjerg foregår lige i øjeblikket pr telefon eller over Skype.

Sønderborg

Vores samtaler på SDU Sønderborg foregår i Studieservice. Den eksakte lokation aftales nærmere med Karina Madsen Skellgaard.

Slagelse

Vores samtaler  på SDU Slagelse foregår om tirsdagen i lokale C-1.21. Bare vent ved gangen til Studieservice, så  bliver du hentet der. 

Kolding

Vores samtaler på SDU Kolding foregår om onsdagen i lokale 21.19. Bare vent ude foran lokalet, så bliver du hentet der. 

Winsløwparken

Vores samtaler i Winsløwparken foregår om onsdagen på adressen  J. B Winsløvs vej 19 på tredje og øverste etage.  Bare vent ved det store verdenskort, som hænger på væggen  i den ene ende af etagen, så bliver du hentet der.

 

 

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere om cookies

Acceptér cookies