Personlige kompetencer

Arbejdsgivere er oftest mindst lige så interesseret i at høre om, hvem du er, og hvad du motiveres af, som hvad du har læst.

Dine personlige kompetencer handler om den måde, du går til en opgave, og hvordan du griber de menneskelige relationer an. Det kan for eksempel være, at du er særlig god til at samarbejde, til at træffe beslutninger eller til at arbejde struktureret.

Dine personlige kompetencer beskriver altså dine egenskaber som person, hvilket har stor indflydelse på, hvordan du udfører dit arbejde, og hvordan du samarbejder med andre. 

 

Hvad er mine personlige kompetencer?

Du kan overveje, hvordan du typisk går til en opgave og griber samarbejde an, da det vil fortælle noget om dine personlige kompetencer. Prøv at lave denne øvelse:

Tænk tilbage på sidste gang, du deltog i et projektarbejde
  • Hvordan greb du processen an fra start?
  • Hvad gik godt?
  • Hvad gik mindre godt?
  • Hvilke personlige kompetencer hos dig var årsag til de ting, der gik godt?

Få også sat ord på dine personlige styrker. Har du styr på dine fagspecifikke og akademiske kompetencer

Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre brugeroplevelsen. Læs mere om cookies

Acceptér cookies